onsdag, januari 06, 2010

Årskrönika 2009

Precis som förra året tänkte jag göra en liten summering av året som gått. 2009 var ett helt okej år men 2010 måste bli bättre på en del fronter känner jag. Framförallt jobbet jag tänker på där. Så jag ska göra mitt bästa! Höjdpunkten under 2009 var så klart köpet av vår nya lägenhet och det fanns en hel del roliga tillfällen under året som är värda att nämna. Här kommer en del.

Januari: Vi både startade och avslutade 2009 med skidåkning i Trysil. 08-09 var vi i stugan med min familj och en del släkt. När vi kom hem kickstartade jag med en modifastkur, gick ner ett par kg som snabbt kom tillbaka. Vi firade Tims fast genom att se Mary Poppins på GöteborgsOperan och så umgicks vi en hel del med vänner. Jag var även på KickOff i Skövde med jobbet i slutet av månaden.

Februari: I februari var jag med i en intervju i Sydsvenskan och så följde vi Melodifestivalen på TV, så klart.

Mars: I Mars var vi bland annat i Trysil med ett gäng kompisar.

April: I april gjorde vi lite påskfint hemma och sedan drog vi till Trysil igen. Jag provade på GI och gick ner något kg men kände att det inte riktigt var något för mig. Jag behöver mina kolhydrater om än i måttlig mängd.

Maj: Jag, Tim och Robin åkte ut och fiskade i Kullsjön i Lerum (okej då, jag solade mest) och där efter hade vi rolig förfest hemma hos oss. Vi var även och kollade på Beyonce i Scandinavium. She rocks.

Juni: Sommaren startade med Simon och Olivias härliga bröllop och roliga fest. De hade verkligen vädergudarna på sin sida. Sedan firade vi rolig midsommar i syskonen Ramers sjöbod på Smögen. Vi hade maskerad där jag var utklädd till Prinsessan Leia och Tim gjorde succé som iprenmannen. Sedan hade jag fyra veckors härlig semester där de förssta två tillbringades hemma i Göteborg där det var strålande sol! Bland annat tittade vi på när Sverige nästan besegrade England i U21-EM och avslutade med Tapas. Vi hade så även en mysig kväll på Särö med kräftor och rosévin.

Juli: Semestern fortsatte med en 2-veckorsresa till underbara Kroatien. När vi kom hem gick vi på Sunny stand up på Kronhusbodarna och sedan var det dags att börja jobba igen. Vilken strålande sommar vi hade ändå. Vi tajmade in fyra perfekta veckor. När det var sol här hemma var vi här och när det dåliga vädret började åkte vi iväg. Underbart!

Augusti: Mera jobb och lite utgångar och annat. Jag lovade mig själv att träna mer för 100:e gången... Vi var på Höstuppstart i Stockholm med jobbet och sedan stannade jag resten av helgen. Vi var och kollade på Coldplay på Stockholm stadion, en av årets höjdpunkter!

September: I september tog vi det stora steget att köpa egen lägenhet. Vi började planera inför flytten från hyresrätt till bostadsrätt och så var vi och kollade på Gammal är äldst på Kaj skjul 8.

Oktober: Den 2:e oktober fick vi nycklarna till nya lägenheten och renoveringen kunde sätta igång. Vi var och kollade på the Real group på konserthuset och så firade jag min 24:e födelsedag.

November: Halloweenhelgen tillbringades ute hos Frida och Kruse i Brastad. Sedan var det mest badrumsrenovering som gällde och uppbokade helger med jobb, mer renovering och lite kul som att träffa vänner.

December: I mitten av december kunde vi då äntligen flytta in i vår nya lägenhet där vi fortfarande håller på att komma i ordning. Vi trivs iallafall riktigt bra. Julen firades ihop och isär, i Lerum och i stan efter en del pusslande men var en riktigt mysig dag. Sedan blev vi sjuka och vrålförkylda men det blev lite bättre till annandagen då vi åkte upp till Trysil för en veckas skidåkning.

1 kommentar:

Hemma hos Katta sa...

Vad söta ni är du och Caroline som tänker på mig/oss! =)

Vad kul att få läsa en sammanfattning av ditt 2009. Tycker ni hunnit med en hel del på bara 365 dagar! Förstår att nya lägenheten ligger högt i topp =) Var helt inställd på att skriva ihop något liknande men just nu ligger det på is...

Stor kraam K

ps. Byrån var jättesnygg och väldigt Bruka-lookalike precis som du säger.