lördag, januari 03, 2009

Årskrönika 2008

Här kommer en summering av året som gått. Tråkigt nog har jag inte alla bilder på den här datorn så jag har valt att länka till inläggen istället.

Januari: Vi avslutade 2007 och startade 2008 med en resa till Egypten. Det var härligt att komma iväg men tyvärr var det ganska kallt och jag var även sjuk i början av resan. En fantastisk nyårsbuffé bjöds vi iallafall på, den har jag skrivit om här. Egypten är dock inget land vi kommer åka tillbaka till, som det känns idag. Recension av resan till Egypten finner du här.

Februari: Under våren hann vi åka skidor fyra gånger. I årsskiftet januari/februari var det säsongspremiär och sedan var vi även där med några av Tims klasskamrater samt med mina föräldrar och Tims föräldrar och bror.

I februari började även praktisera som fastighetsmäklare på Fastighetsbyrån.

Maj: I mitten av maj var det dags för min fastighetsmäklarexamen och jag hade en liten tillställning hemma hos mina föräldrar. Vi firade även med klassen med utgång på Avenyn nr 1.

I slutet av månaden fick jag anställning på HusmanHagberg där jag jobbar idag.

Juni: Jag hade en veckas semester på hela sommaren och den tillbringades i Österrike där vi såg Sverige förlora mot Ryssland i fotbolls-EM.

Under sommaren lanserade Tim sidan canvasframkallning.se och den har utvecklats och blivit riktigt stor under hösten med försäljningstopp i december.

Juli: I juli gifte sig min kusin Sofia med sin norska kärlek Jon-Einar och vi fick gå på ett vackert bröllop.

Augusti: I slutet av augusti hade vi höstuppstart med jobbet i Stockholm. Jag och Tim förlängde helgen där och stannade en extra natt.

Oktober: Under hösten jobbade jag på och i oktober firade jag min 23:e födelsedag.

November: Den 14:e november firade vi vår 5-årsdag med att åka till Paris tillsammans med mina föräldrar och lillebror med flickvän. En jättemysig resa!

December: En hel del julstök hann vi med trots hårt arbete och efter en mysig julafton avslutades året med en härlig skidresa till Trysil.

GOTT NYTT 2009!!

Inga kommentarer: