lördag, april 25, 2009

Härliga helg

Idag hoppas jag att ni har varit ute och njutit av det fina vädret. Vi tillbringade dagen vid Delsjön där vi solade (har fått ganska mycket färg faktiskt! Solen tar mer än man tror) och grillade. Min GI-diet håller i sig även om jag fuskar litegrann nu på helgerna. Jag valde iallafall att grilla halloumiost och paprika som jag doppade i hummus. Mums!

Jag har vägdag på onsdagar och första veckan hade jag tappat 1,1 kg. Så får det gärna fortsätta. Tycker det går riktigt bra faktiskt, det svåraste är att komma på vad man ska äta. Är det någon som har bra GI-tips får ni gärna skriva i kommentarerna!

Ikväll blir det nog lite slappt här hemma med Robinson och lite tv-spel. I morgon skulle jag tippa att vi ser Qviding-Gefle i Svenska cupen. Det skulle tydligen bli sämre väder men jag hoppas på SOL för då blir det nog några timmars solande innan. Kanske i en solstol på innergården?

Ett litet bloggtips vill jag också ge. Min kompis och svägerska ;) Caroline har startat en blogg om kändisbröllop, systerblogg till min om kändisbebisar kan man väl säga. Besök den gärna här.
Ha en trevlig lördagskväll!

1 kommentar:

Carro sa...

Va gullig du är som länkar :) Sitter här hemma och äter glass nu, farligt för min del..men den e så sjukt god!!
Tack för en toppendag! Kram