lördag, augusti 01, 2009

Powerwalk


Osminkad Johanna efter powerwalken nyss.

Semestern är slut och sensommaren/början av hösten betyder ofta nystart eller omstart med diverse olika saker. Nya härliga höstkläder i butikerna, skolstart, jobbstart och - träningsomstart. Jag har bestämt mig, igen, för att jag måste röra på mig mer.

Tre powerwalks i veckan börjar jag med, har planer på gymkort så småningom men tar tillvara på sommaren först och går utomhus till en början. Vill bli av med hullet innan jag bygger muskler också. Så först ner några kilo, sedan styrketräning är tanken.

Startade med en powerwalk på nästan en timme idag (56 minuter för att vara exakt), det ska genast rapporteras på funbeat. Det är peppande att skriva ner träningen och roligt att gå tillbaka och kolla. Där kan jag till exempel gå till hösten 2007 då jag tränade MÅNGA minuter i veckan. Jag kommer nog inte ända dit igen, tröttnade ju efter ett tag så då är det bättre att träna färre pass men regelbundet.

Ikväll blir det träning i form av några timmar på dansgolvet ;)

Någon annan som har träningslöften i höst?

6 kommentarer:

According to Nicky sa...

Jag måste också komma i form. Träningen och dieten börja så fort jag kommer hem från Thailand!

...det är i alla fall tanken :)

Lycka till med din träning!

Kram Nicky

Johanna sa...

Hehe okej, vi får peppa varandra!!

Kram

MT sa...

såå fina ögon du har :O!

Johanna sa...

MT: Tack det samma!

Jasse sa...

Skönt med powerwalk! :)

Nilla sa...

Jag är också i träningstagen och har kommit igång efter sommaren! Inga löften dock... Ha det så bra.