söndag, januari 11, 2009

Mary Poppins


Igår firade vi som sagt Tims faster som har fyllt 50 år. Vi började med fika i Nordstan och klockan 3 var vi sedan på GöteborgsOperan och såg musikalen Mary Poppins. Vi var ett stort gäng som var där och tittade men det rådde väldigt olika uppfattningar om själva musikalen.

Jag tyckte att den var bra vad gäller musik, dans och sång. Scenografin var helt fantastisk, jag skulle nog säga magisk. Däremot var väl själva historien lite sisådär. Den höll på i tre timmar och jag blev inte så underhållen som man skulle kunnat bli. Men men, helt okej är väl det samlade omdömet. Kul att gå på operan också då jag inte gjort det förut.

Efter Mary Poppins åkte vi hem till Tims föräldrar hela gänget och åt middag. Jag smakade faktiskt lite potatisgratäng och grönsaker :)

Bild: http://www.carlssonstrafik.se

Inga kommentarer: