torsdag, juni 18, 2009

Simon och Olivia - Festen


Festen hölls på Olivias föräldrars gård. Vi blev serverade välkomstdrink och snittar när vi kom dit. På bilden ser vi Jon-Einar, Marie, Kjell, Olivia, Simon, Agneta, Per och Sofia.


God förrätt! Till varmrätt var det grillbuffé och där efter efterätt och tårta. Mums!


De hade hyrt in en stort vitt tält. Här ser vi honnörsbordet.


Tim


Lina


Jag


Bruden dansar tillsammans med sina två tärnor Maja och Hanna samt fotografen Lisa.


För ett år sedan gifte sig Simons storasyster Sofia med sin Jon-Einar.


Spex. Här skulle killarna föreställa ett kort som jag haft hängande på min vägg när jag var yngre. Kortet togs på nyårsläger i Trysil 1999-2000 och det var exakt de här personerna som var med då också.

Här skär brudparet upp bröllopstårtan tillsammans.


De matar varandra traditionsenligt.


Mamma äter tårta

Johan och Filip håller ett fantastiskt roligt tal till brudparet.


Brudparet håller tal innan vi avslutar festen med dans i någon timme för att sedan vinka av dem och inta lite nattamat. Stort tack till er för att vi fick vara med och fira er stora dag!

2 kommentarer:

Hemma hos Katta sa...

Glad midsommar i efterskott!

Men hjälp vilket vackert bröllop! Gillar precis varenda liten detalj, och det är inte ofta jag gör det i bröllopssammanhang kan jag säga...

Vilka falkögon! Det VAR jag!! Såg du inte min fina ilandstigning från båten, ha ha!? Höll på att dö av skratt när jag kom upp på bryggan. Tänkte faktiskt att jag skulle springa på dig när vi gick där på bryggan men jag tänkte nästan att ni redan var på väg hem. Grymt väder idag så det var tur att ni stannade och fick njuta lite av solen =) Vi hade också tänkt fika på Skäret men det var så mycket folk så vi satte oss på Cofferoom som ligger en bit upp =)

Kraam kraam

Hemma hos Katta sa...

Nja, alkoholfritt bröllop är kanske inte direkt det roligaste jag kan tänka mig att gå på... Men jättefin brud, dukning och färgskalan med mycket inslag av vitt var perfekt!

Vi åker hem i eftermiddag men kommer tillbaka på torsdag kväll igen =) Började precis åska lite men vi har faktiskt kunnat sola hela dagen så jag är supernöjd!

Blir superkul att se era midsommarbilder sen...

Kraam kraam