lördag, juni 27, 2009

Sverige-England på Ullevi

Innan matchen gick vi till Storan och tog en öl.

Josefin, Behnam, Marlen och Calle.

Carro, Robin och Tim.

Fin fotboll på en bra arena.

Sverige har gjort 3-3 och det är dags för förlängning, som blev mållös.

Bjärsmys satte sin straff men det hjälpte inte. Sverige förlorade med 8-7.

Igår bevittnade jag en av de bästa fotbollsmatcherna jag sett hittills i livet. Jag såg Sverige ligga under med 3-0 efter en kass första halvlek då man bara ville därifrån. Jag såg Sverige vända matchen och göra 3-1, 3-2 och 3-3 i andra halvlek med bud på fler mål. Jag såg en förlängning som bestod av 2 x 15 minuter svensk dominans. Vi borde avgjort matchen där för slutligen såg jag England vinna matchen på straffar. En konstig avslutning på en väldigt spännande match. Det kändes som en vinst, men ändå inte.

Jag tycker spelarna gjorde grymt bra ifrån sig och framtiden ser genast ljusare ut, det ska bli kul att följa dem framöver. Det var första gången jag var på nya Gamla Ullevi och det var också en bra upplevelse, jag gillade arenan och kommer definivt kolla fotboll där igen snart.

Inga kommentarer: