lördag, januari 03, 2009

Modifast


Idag var det alltså dags för projektet jag nämnde igår att ta sin början. Jag hade en ganska lyckad viktnedgång förra hösten då jag gick ner ungefär 8 kg men sedan dess har kilona smugit sig på igen och jag känner att jag vill starta 2009 med en kickstart.

Efter gårdagens matfrosseri har jag idag startat en kur med modifast-pulver. Fyra påsar om dagen ska jag äta och jag har köpt smakerna vanilj, choklad och potatis/purjo. Jag har även köpt en del grönsaker och frukt samt knäckebröd som jag kommer tillåta mig att äta utan någonting på. Tanken är att jag ska köra tre veckor med det här. Håll tummarna för mig!

Det hela började dock inte så bra för vi har en vattenläcka i källaren och får därför inte lov att spola vatten än så länge idag. Jag har därför bara ätit en halvpåse (hade det vattnet sedan tidigare) med vaniljpulver. Hoppas verkligen de får ordning på det där snart. Provade hur som helst vanilj-smaken och den var helt okej. Ska testa med lite kanel i när jag tar andra halvan av påsen sedan.

Någon annan som provat Modifast?

Inga kommentarer: