torsdag, november 20, 2008

Bildmarathon

Oj vad många bilder jag har att visa er. Här är från sista dagen då vi tog en promenad ner till stan (tar ca en timma) och gick på Louvren och kollade konst. Häftigast var Mona-Lisa. Kul också att se pyramiden utanför med mera. Alla som läst da Vinci-koden av Dan Brown känner väl igen sig i den miljön. Funderar på att läsa boken igen för att det är extra roligt nu när man varit där. Där efter åt vi lunch och tog en promenad längst Seine bort till Notre Dame. På kvällen åt vi god middagen i närheten av hotellet i Montmatre. Fler bilder och info kommer i morgon. Nu är det läggdags. Håll till godo :)

Med på resan var jag, Tim, min mamma, pappa, bror Gustav och hans flickvän Sofie. (Såg att du inte hade varit med på nån bild än Sofie men tro mig, jag har många fler ;) )



Ingång till Louvren via glaspyramiden



Jag och Tim



Mamma och pappa



Min snygga bror



Mona-Lisa var Louvrens höjdpunkt tyckte vi



Vackra Notre Dame



Sista kvällen åt vi en supergod middag



Mamma och pappa på restaurangen



Inte långt ifrån där vi bodde i Montmatre låg denna supermysiga teater.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder :) Tim hittade sin jacka ser jag? :) kram

Johanna sa...

Ja, gissa vart den låg?? Han hade tvättat den så den låg i IKEA-kassen fortfarande. Haha. Kram

Anonym sa...

Hahaha det är lugnt Johanna, men jag vill gärna ha bilderna när vi ses igen! ;)
Och förresten så håller jag med om att Gustav är snygg! ;)