måndag, augusti 02, 2010

Kusmi tea






Idag efter jobbet besökte jag och Tim butiken Bagaren och Kocken som ligger i Härlanda i närheten av där vi bor. De har även en onlinebutik som du hittar här. I den fysiska butiken har de just nu 30 % rabatt på Kusmi tea vilken jag inte kunde motstå då jag ändå tänkt köpa några burkar efter att ha utvärderat teförrådet här hemma nyligen inför hösten.

Det blev därför 4 burkar te i smakerna English breakfast, Four red fruits, Bourbon vanilla och Strawberry green tea. Jag måste erkänna att jag valde dem lika mycket för utseendet som för smaken, så att de skulle passa in i köket här hemma. Strawberry green tea luktar godast av de fyra tycker jag och jag har tänkt provsmaka det ikväll tillsammans med en bit choklad. Det ska även vara ypperligt att göra iste av så de kanske man får prova någon dag.

Har du någon favorit bland Kusmis tesorter? Jag rekommenderar deras hemsida där du kan se det fullständiga sortimentet. Kusmi tea hos Bagaren och Kocken hittar du här.

Inga kommentarer: