söndag, augusti 15, 2010

Kulturkalaset


Igår gjorde vi en heldag på stan. Först shoppade vi i några timmar, bilder kommer men jag kan avslöja att det var några snygga inredningsdetaljer från Åhléns bland annat. Ett par skor till Tim hittade vi också och ett par till mig fast de köpte jag inte vilket jag ångrar lite. Är de kvar nästa gång jag är där så blir det ett inköp.

Sedan fikade vi på Condeco. Lyxmuffins med choklad, hallon och maräng satt fint tillsammans med en iskall frappo choklad/mint.

Vi hann bara hem och lämna inköpen innan mina föräldrar ringde och vi tog spårvagnen in till stan igen för att möta upp dem för middag på Palace. Valde caesarsallad och rosévin. Sedan gick vi ner till vattnet där ostindiefararen skulle avgå och lyssnade på Stefan Andersson i solnedgången. Carro och Robin mötte upp och vi strosade upp till Avenyn där vi åter igen besökte Condeco, drack päroncider den här gången och sedan hörde vi några låtar med Lisa Nilsson på Götaplatsen innan vi tog vagnen hem igen.

En riktigt härlig lördag kan man sammanfatta det som!

Inga kommentarer: