torsdag, augusti 26, 2010

2 x Fröken Olsson


God fika


Lisa


Sara


Lina

Tim är sjuk här hemma men förutom att pyssla om honom så har jag även hunnit med två fikor på stan igår och idag. Lustigt nog hamnade vi på samma ställe båda dagarna; Fröken Olssons kafé centralt i Göteborg.

Igår tog jag bilen in och mötte min vän Johanna. Vi lärde känna varandra när vi jobbade i samma mataffär för några år sedan och försöker träffas några gånger om året åtminstone. Den här gången var lika trevlig som vanligt och tre timmar flög förbi när vi avhandlade allt från hennes Stockholmsflytt, bilmärken, relationer, lite Lerumsskvaller med mera. Jag valde en god grov macka med hummusröra och sallad att äta samt iste med persikosmak.

Idag promenerade jag in till stan för att träffa Sara, Lina och Lisa. Det tar 35 min in till stan och blev en lagom promenad. Alltid supermysigt att träffa mina barndomsvänner och vi har alltid mycket att prata om. Idag valde jag en liten muffins med vanilj och pistage samt samma iste som igår.

I morgon är det fredag!

Inga kommentarer: