torsdag, december 25, 2008

Min julafton


Jag hade en jättemysig dag igår. Den började med Tim här hemma på morgonen med mysfrukost och julklappsutdelning. Vid kvart över 11 åkte vi mot Lerum där vi först hälsade på mormor och sedan åkte en stund till mina föräldrar. Där bytte vi lite julklappar och Tim fick öppna sina från mamma och pappa. Där efter åkte Tim hem till sin moster och åt jullunch.

Klockan 1 hämtade vi farfar och mormor och åkte och tände ljus på gravarna, en tradition vi haft sedan morfar dog för 10 år sedan. Sedan åkte vi hem och åt gott julbord och ris a la malta. Kollade lite på Kalle anka och sedan var det julklappsutdelning och kaffe.
Vid halv 6 åkte vi sedan till min fasters familj där vi drack glögg och åt risgrynsgröt tillsammans med resten av pappas släkt.
Klockan 8 åkte jag sedan hem till Tims föräldrar där hans pappas släkt var.

Vi åkte hem därifrån vid 12-tiden kan jag tänka mig och då vi kommer hem händer något oväntat. Tim välter vår julgran!! Han ska byta en kontakt i uttaget bakom granen och då ser jag den långsamt, som i slow motion, välta ner med ett brak. SUCK! Många kulor gick i kras så granen åker nog ut idag. Den är inte i något vidare skick som den är nu. Nästa år blir det till att köpa nytt julgranspynt...

Det låter kanske som att jag har flängt hit och dit på julafton men jag tyckte den var väldigt lugn och mysig faktiskt. Jag har ingen bra bild på vad jag hade på mig men det är iallafall en klänning från Rules by Mary som jag kände mig jättefin i med ett bälte från ASOS i midjan, svarta strumpbyxor och krämvita knästrumpor från Åhléns.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig jul :)
Hur gick det med julgranskulorna från Köpenhamn, lever de fortfarande?

Johanna sa...

Njae, det gick halvbra för dem. Några gick sönder och några är hela iallafall.