måndag, december 15, 2008

Jag & min partner

Hittade denna lista hos min kusin Elin och hennes kille Edvard. Vill ni se vad dem svarade så gå in på deras blogg www.ettpar.se

Jag & min partner:

Vad heter ni? Johanna och Tim
Hur träffades ni? Ute på krogen. På ett ställe som hette Avenyn 10 på den tiden. Vi hade gemensamma vänner och första gången vi sågs var på Johannas 18-årsdag.
Hur länge har ni varit tillsammans? 5 år, 1 månad och 1 dag
Är ni förlovade? Nej, inte än.
Bor ni ihop? Ja, sedan drygt 1,5 år tillbaka.
Har ni barn? Nej, inte än.
Har båda körkort? Ja
Kommer du ihåg er första kyss? Ja, det var på utestället Basic i Stenkullen. Haha. Men det var en väldigt mysig kväll.
Vem sa “Jag älskar dig” först? Tim. Jag kommer ihåg det så väl. Vi satt och kollade på Expedition robinson på TV och vi skojbråkade och jag sa att jag hatade honom men då vände han på det och sa: Men jag hatar inte dig, jag älskar dig :) Jag blev helt paff! Tim var även den som skrev det först på sms har jag för mig.
Vem är äldst? Tim
Vilka stjärntecken är ni? Tim är fisk, Johanna är skorpion.
Vem fyller först på året? Tim, i mars. Johanna i oktober.
Vem är längst? Tim
Vem sjunger bäst? Hm, vi är helt okej båda två.
Håller ni i handen på stan? Ja, det är mysigt!
Kände ni varann innan ni blev ihop? Nej, väldigt kort tid. Bara några veckor.
Vad har ni gemensamt? Väldigt mkt. Vi har liksom växt åt samma håll, men inte växt ihop, vilket vi är väldigt stolta över.
Blev du kär i första ögonkastet? Eftersom Tim var upptagen på den tiden så är nog svaret nej, men det tog inte lång tid ändå.
Har ni någon speciell låt? Ja, You look wonderful tonight är våran låt efter en fantastisk kväll på vår första resa till Thailand.
Har ni stora framtidsplaner? Ja, vi har ju bestämt oss för att leva ihop, det är stort tycker vi. Sedan är det väl lite olika hur mkt av framtiden man har planerar ;)
Har ni gråtit i varandras armar? Ja
Har ni varit utomlands tillammans? Ja, vi har rest mycket ihop. Trysil, Stockholm, Köpenhamn, Paris, Malta, Grekland, Venezuela, Thailand 3 ggr varav en även Malaysia och Borneo, EM i Österrike, Kroatien är det jag kan komma på nu.
Vilket är ert bästa minne? Än så länge är det nog vår 2-månadersresa till Thailand, Malaysia och Borneo. But there is more to come ;)
Vem lagar bäst mat? Vi hjälps åt för det mesta, men Tim är nog bäst.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Slappar i soffan.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Självklart.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Njae, 2 mil.
Blir du lätt svartsjuk? Jag jobbar på det, men har varit det tidigare ibland.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Vi ringer oftast, skickar inte så mkt sms nuförtiden faktikskt.
Brukar nån av er prata i sömnen? Ja, Johanna pratar mycket och ofta och det har Tim väldigt roligt åt :D

Den som känner sig utmanad får gärna svara!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kul grej, tror jag ska ge mig på den också :) Tack för hjälpen idag! Kram

Anonym sa...

Tycker denna lista är jätterolig :D

Anonym sa...

Tycker denna lista är jätterolig :D

Johanna sa...

Hihi, ja visst är den rolig. Har du sett Elin och Edvards version?

Unknown sa...

tar med mig listan till mig...