fredag, december 26, 2008

Böcker

Åker som sagt till Trysil i morgon för några dagars skidåkning. Min plan är också att läsa riktigt mycket. Jag älskar böcker och har alltid läst mycket men sedan jag börjat jobba heltid har det inte funnits mycket tid eller lust till det. Har därför packat ner en salig blandning i resväskan. Brukar kunna klämma några stycken när jag är i farten. ;) Tar gärna emot fler boktips om ni har några på lager. Dessa får följa med upp till Trysil:

  • En plats i solen av Liza Marklund. Har börjat läsa den nyligen. Har läst alla Liza Marklunds tidigare böcker. Tyvärr blir de sämre och sämre men det kanske är mest för att man så himla gärna vill att det ska gå bra för huvudpersonen Annika... och det gör det inte.
  • Kalla mig prinsessa av Sara Blaedel. Har inte läst något av den danska författarinnan tidigare men jag gillar deckare.
  • Aldrig fucka upp av Jens Lapidus. Gillade verkligen Jens första bok Snabba cash. Han skriver på ett väldigt speciellt sätt. Antingen gillar man det, eller så hatar man det, tror jag.
  • Mina hemligheter av Sophie Kinsella. Har läst några av henne tidigare. Lite chic lit är aldrig fel.
  • Flyga drake av Khaled Hosseini. Har både den och Tusen strålande solar men inte läst någon av dem. Alla säger att denna är så himla bra och jag har börjat läsa den men hade nog inte tid att komma in i den ordentligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flyga drake packas ner i min väska också!

Johanna sa...

Hann dessvärre inte läsa just den men väl 2,5 andra böcker :)