torsdag, juni 29, 2006

Bröstcancer

Läste i GP i morse att artisten Nanne Grönwall har fått bröstcancer vilket också går att läsa här. Det måste vara oerhört jobbigt och jag vill visa mitt stöd. Så här skriver Nanne själv:

28 juni 2006, 15.30
Det känns oerhört tungt och overkligt att behöva
skicka ut detta pressmeddelande för att berätta att jag med omedelbar verkan ställer in alla sommarens framträdanden, däribland "The heart break tour 2006". Detta efter att jag upptäckt en knöl i bröstet och nu fått bekräftat att det är bröstcancer. Det första steget blir operation snarastmöjligt med efterföljande behandling.Att drabbas av detta omkullkastar hela ens tillvaro, inte minst när man som jag har
en familj med tre barn.Tillsammans har jag, min familj och mina närmaste anhöriga, en tid av ovisshet och behandlingarsom väntar.
Jag ber därför allra ödmjukast om hänsyn att inte söka göra några vidare intervjuer angående detta i dagsläget.Jag kommer att ta en dag i sänder och ägna den närmsta tiden åt att tillsammans med min
familj ta mig igenom det som behövs för att förhoppningsvis
kunna tillfriskna snart.
Kram!
Nanne Grönvall

Meddelandet är hämtat från aftonbladet.

Inga kommentarer: