tisdag, juni 20, 2006

Bokenkät

En bokenkät

Hittade dessa frågorna hos Bokmoster! Sprid gärna enkäten vidare!

Vilka tre böcker köpte du senast (till dig själv)?
Olycksfågeln av Camilla Läckberg var den senaste. Innan dess var det nog en pocketbok. Jag säger Lycksökare av Lesley Lokko. Och så var det Willmas reseguide till Malaysia och Thailand. De böckerna finns att köpa här.

Vilka tre böcker läste du senast ut?
Olycksfågeln, Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson (Läste om den för den är så himla bra) och Änglar av Marian Keyes.

Vilka tre böcker slängde du senast utan att läsa ut?
Slänger i stort sett aldrig böcker men en bok som jag nyss började på var Fällan av Peter Moore Smith och den kände jag att jag inte orkade läsa. Men det kanske kommer så småningom.

Vilka tre böcker läser du just nu?
Läser oftast en bok i taget eller möjligtvis två. Just nu är det Linda-som i Lindamordet av Leif GW Persson.

Vilka tre böcker ligger på sängbordet och väntar på att bli lästa?
Det är dåligt med det. Ska snart ut och resa så då ska de köpas böcker!

Vilka tre böcker längtar du efter att köpa?
Det kommer nog att bli Nobels testamente av Liza Marklund, Ebbas stil av Ebba von Sydow samt Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, så var den då ute... Blev inte så snygg som jag tänkt mig men men... Kika gärna förbi en sväng, jag tror jag bland annat ska ta och lägga in bokenkäten hos mig också!