måndag, oktober 12, 2009

Blossa 09

Det var ingen snygg bild jag fick till i farten men jag fick iallafall med Blossa 09-flaskorna med smak av clementin och vårt charmiga trägolv, något jag kommer att sakna i den nya lägenheten.


I fredags var jag och hämtade två av Blossas åtråvärda årsgångsglöggflaskor. Jag hade förbeställt på Blossas hemsida och fick sedan ett sms när flaskorna hade kommit. Väldigt smidigt! Samtidigt är det väldigt konstigt att systemet väljer att INTE att ta in dessa flaskor, som brukar gå åt som smör i solsken. Det sägs att de inte tycker att glöggen är tillräckligt bra men det får väl ändå konsumenterna lov att avgöra? De vet väl att glöggen brukar gå hur bra som helst och ta slut, år efter år. Klantigt av systembolaget om ni frågar mig.

Annars bjöd helgen på lite blandat. Lugn fredag med pizza och idol, busy lördag med lite grejande i lägenhet, fotbollsmatch i Trollhättan (0-0 mot vårt lag Qviding), fotbollsmatch Danmark-Sverige som jag antar att alla vet resultatet på samt 25-årsfest hos Nina i Vasastan. En superrolig fest vilket kändes dagen efter och innebar en LUGN söndag för min del.

Veckan har börjat bra med ett inkommet uppdrag, en kontraktskrivning idag och en inbokad kontraktskrivning i morgon. Kom nyss hem så jag tänkte ta mig en sovmorgon i morgon. Nu blir det Spagetthi och köttfärssås (quornfärs för mig), alltid lika gott!

4 kommentarer:

According to Nicky sa...

Smak av clementin, det låter hur gott som helst...måste testas!! :)

Önskar dig en godnatt och en toppen dag imorgon! Kram/Nicky :)

Miia - There´s no place like home sa...

Då kanske vi får hyra den imorgon ;) Kan vara skönt med en slapp kväll i soffan imorgon efter kvällens fest..

Ha en fortsatt mysig lördag! Kraaaam

Miia - There´s no place like home sa...

Den glöggen fick vi i inflyttningspresent! Ska bli spännande att få smaka den nån kväll här framöver...

Miia - There´s no place like home sa...

Den glöggen fick vi i inflyttningspresent! Ska bli spännande att få smaka den nån kväll här framöver...