torsdag, november 27, 2008

Vardagslyx




Idag har vi storhandlat inför helgen och första advent. 1 300 kr fattigare, jag fattar aldrig riktigt vart pengarna tar vägen men vi köpte typ inget som vi inte behövde. Vi storhandlar oftast och köper inte så mycket där emellan, men det känns som att de flesta andra handlar mycket mindre. Jag har med mig matlåda till jobbet i stort sett varje dag så oftast gör vi extra mycket middag dagen innan.

Vi unnade i och för sig oss var sin tidning i affären. Jag köpte ett julmagasin om inredning och Tim en om foto som inte var direkt billig (typ 150 spänn).

Efter vi handlat åkte vi och hämtade några paket. Ett innehöll några av Biotherm-produkterna ovan. Jag köpte ett set om tre produkter och Tim köpte en fuktkräm och en mask som han provat nu ikväll. Det är viktigt att ta hand om sin hud. Jag har varit riktigt dålig på det tidigare men nu ska det bli ordning.

Det andra paketet var från Cow Parfymeri. Jag har köpt Philosophys "the holiday cookbook" med härliga produkter med juliga dofter. Innehållet i flaskorna kan användas både som shampoo, badskum och duschcreme. Dofterna är red velvet cake, cinnamon buns, spicy pear cobbler, pumpkin spice muffin, gingerbread och hot cocoa. Låter inte så dumt va? Philosophy har många andra härliga produkter som jag är sugen på att prova. En del av dem finns på Cow Parfymeri. Bra julklappstips kanske!

2 kommentarer:

Anonym sa...

The holiday cookbook verkar spännande, har ju inget badkar men alltid kul att ha. Har du sett ljusen från Vouespa (tror det stavas så). Ska lukta himmelskt, men tyvärr kostar de 350 kronor. Ses sen!

Johanna sa...

Philosophy har även sånna set för andra tillfällen, t.ex för bruden vid bröllopet och till födelsedagen. Finns många söta på cowparfymeri.se.
Jag kommer att använda mina som lyxig duschtvål också och kanske någon gång i badet. Den boxen jag köpte kostade 350 kr + frakt.

Tror det stavas voluspa och jag har sett att de har dem på Accesora.se men de är lite dyra ja.

Jag och Tim köpte några små doftljus från yankee candle med vaniljdoft förut, har just varit på en riktig shoppingrunda på Cash som jag ska skriva om i bloggen :) Ses snart!