söndag, november 23, 2008

Blossa 08


Igår blev det, precis som jag önskade, sovmorgon och där efter åkte vi och tvättade bilen, mycket välbehövligt kan jag lova. Sedan blev det stan med Robin. Kollade lite bara och fikade vi på Espresso House. Scones och gott te som gjorde susen för min onda hals. På kvällen lagade vi hemmagjorda hamburgare (fiskburgare för mig) som vi bjöd Robin, Carro och Jonte på. Sårsedan gick vi bio tillsammans med Robin, Carro, Berra, Natalie, Sonic och Kans. Madascar II var riktigt rolig faktiskt.

Idag har jag jobbat, haft två visningar. Nu på kvällen har vi laddat inför veckan genom att provsmaka blossas årgångsglögg från 2008 med ton av blåbär. Jag gillade den riktigt mycket medan Tim, som inte är så förtjust i glögg, tyckte den var sådär. Till det lite pepparkakor, tända ljus och sista avsnittet av Ensam mamma söker på tv3. Nu, lite senare, tittar vi på DaVinci-koden och återupplever lite Parisminnen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gott, men tveksam på om blåbär funkar. Har också svårt för glögg, den måste vara alkoholfri annars funkar det inte :) Tittade också på Da Vinci igår, spännande är den. Älskar boken, och allt som har med religiösa symboler att göra!

Anonym sa...

vilka söta muggar btw :)

Johanna sa...

Det är ju starkglögg så då får du väl späda ut den med lite vatten eller så kanske ;) Mmm, det är spännande med religiösa symboler, hade jag velt veta mer om.

Ja, muggarna är fina. Har fyra stycken och två skålar för mandlar och russin också. Fick dem i julklapp för några år sedan av en tjejkompis.

Nu kollar vi på Mamma mia! Tim har ju inte sett den än.