fredag, november 28, 2008

Årets adventsljusstake


Har varit och shoppat en sväng, Tim var jättesnäll mot mig för jag har mått dåligt tidigare idag.
Han lät mig köpa både det ena och andra inför julen, sånt tycker jag om! (L)

Årets adventsljusstake är klar! Här står den dock inte på sin rätta plats men jag ville ha lite bättre ljus än i vardagsrummet. Jag gillar att göra stakarna lite mer annorlunda, förra årets ljusstake finns att se under kategorin jul i högerspalten för den som vill. 2008 års ljusstake blev alltså med nötter, rött sidenband och vita blockljus i en genomskinlig rund skål.
Förmodligen kommer jag skaffa lite granris också som jag ska lägga under den där den står på tv-bänken.

Jag vill också visa er ett fint hyacint-arrangemang som vi fick av min mamma häromdagen. En vit enkel hyacint i zinkkruka som ser ut som en krona med en skylt, också den i zink, där det står Merry Christmas. Jag gillar!

Resten av dagens inköp kommer outas allt eftersom här i bloggen.
Nu blir det tacos och idol hos Robin och Carro.
Ha en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer: