onsdag, september 30, 2009

Te på Condeco


Ikväll har jag druckit vaniljte med mina vänner Lisa och Sara på Condeco, Linnégatan.
Det är alltid så mysigt att träffa dem så det ska vi göra om snart igen. Vi är ett stort tjejgäng om ca 10 tjejer från Lerum (där jag växte upp) som brukar umgås men det är endast vi tre som bor i Göteborg för tillfället, resten är utspridda över landet. Jag hoppas att vi kan träffas de flesta av oss i jul, det har vi som tradition att göra. Mys! Vissa av tjejerna har jag känt hela livet medan vissa hakade på först i gymnasiet. Så himla kul att hålla kontakten hur som helst.

Nu har jag sett nypremiären av serien Oskyldigt dömd med bland annat Mikael Persbrandt i en av rollerna. Spelade in idol så det ska jag titta på nu. Hoppas ni haft en mysig kväll!

Bild: www.condeco.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! såg att du arbetar som fastighetsmäklare och alldeles nyligen har pluggat, jag undrar hur många år du pluggade och om du tycker det är värt att läsa tre år el två år? själv så pluggar jag till mäklare i Gävle och vet inte ritkigt hur jag ska göra. MVH / Evelina

Johanna sa...

Hej Evelina! Jag gick ut 2008 och har jobbat som mäklare sedan dess. Jag pluggade i Borås och läste 2 år. Jag valde det i och med att det är ett yrke där man lär sig allra mest av att göra det praktiskt. Långt ifrån allt går att läsa sig till och därför kände jag att det var viktigare att sätta igång med yrket så snabbt som möjligt.

Tyvärr måste även förvarna dig om attt det är ett supertufft yrke med stenhård konkurrens, långa arbetsdagar och med bara provisionslön. Samtidigt är det väldigt utvecklande och roligt. Jag lär mig massor hela tiden.

Lycka till!
Mvh Johanna