lördag, september 26, 2009

Köksplaner

God morgon lördag! Väldigt härligt med helg tycker jag. Vi hade after work med jobbet i torsdags som slutade vid halv 2-tiden på natten så jag kände att en sovmorgon var välbehövlig nu. Ska strax iväg och kolla när min sambos bror spelar fotbollsmatch, skönt att komma ut lite även fast vädret inte är det bästa idag, grått och trist.

Planerna för den nya lägenheten tar fart och vi har faktiskt fått ändrat tillträdesdatum. Vi får lägenheten redan om en vecka, fredag den 2:a oktober!
Jag såg att Carro skrev ett inlägg om deras matbordsplaner så jag härmar henne idag.
Vi lutar åt bordet ovan, fast med vit bordsskiva och vita stolar. Det kommer från Bratells. Jag har sett att liknande ska komma in på Mio men där kostar det lite mer.

Det verkar som att temat i köket blir vitt, svart och grått. Vi ska inte göra om så mycket där, bara måla väggarna vita och eventuellt sätta över någon kakeldekor så här i början. Kanske gör vi om det mer lite längre fram men i första läget prioriteras badrummet. Jag ska ta "före-bilder" på lägenheten och lägga ut här på bloggen så småningom.

Bild: www.bratells.com

2 kommentarer:

Elin sa...

Vi har sådana stolar i vitt, inte exakt, men samma princip. Tyvärr kan man inte sitta på dem utan att det blir märken. Så fort det kommer metall emot blir det gråa fläckar och om man har tex. nitar på jeansen blir det märken i träet. Jag är så trött på våra så jag skulle gladeligen slänga ut dem, men vi har bara haft dem i ett år och de kostar ju en del att köpa nya... Ett tips är ju att kolla hur provexemplaren i affären ser ut. Sen gör ni ju självklart som ni vill, men jag ville bara dela med mig av min erfarenhet.

Johanna sa...

Tack för dina synpunkter Elin, vi har ett soffbord i liknanade material nu så jag vet vad du menar. VI har tänkt köpa stolsdynor i fårskinn till så det borde avhjälpa problemet tänker jag.. Lite dyrt blir det också, men snyggt :) Dessa funderar vi på: http://www.rum21.se/index.php?main_page=product_info&cPath=71_34&products_id=1415

Ha en bra fortsättning på helgen!