lördag, juli 31, 2010

Taco- och gino-middag







Jag har just avnjutit en god middag. Dagen har bestått av handling och ett annat ärende samt häng hemma hos svärföräldrarna där Tim hjälpte dem med lite teknikinstallationer. Vi började därför middagen hos dem med ett glas vin och crostinis med tapernade och pesto.
Sedan åkte vi hem till oss och lagade tacos som vi var sugna på. Sedan gjorde vi gino till efterätt.
Det är superenkelt men jättegott!

Jag började med att skära jordgubbar och kiwi i småbitar. Det är även gott med banon om man gillar det, eller varför inte hallon och blåbär. Sedan la jag det i en ugnsfast form och rev vit choklad över. Sätt ugnen på ca 200 grader, övervärme, och ställ in formen tills chokladen smält. (Ca 10 minuter.) Servera med vaniljglass eller vaniljkesella.

Nu tittar vi på den animerade filmen "Det regnar köttbullar". God natt!

1 kommentar:

According to Nicky sa...

Allt ser jättegott ut!! Vad hungrig jag blev :), vad ska jag äta ? hmm...

Ha en fin vecka! Kramar/Nicky