söndag, juli 25, 2010

Fina formar

God morgon söndag och sista semesterdagen! Har ätit grötfrukost idag och ute strilar regnet ner. Planen är att tvätta lite om det finns ledig tid, handling och så bio ikväll. Vi ska se Inception som jag hört ska vara bra.

Ville visa bild på mina fina formar som jag köpte på vår roadtrip. Typ det enda inköpet tillsammans med 5 pocketböcker för 100 spänn. Det var bra pris på formarna också men jag minns inte exakt, 60 kr kanske? Det var det enda som fick plats i bilens lilla bagageutrymme.

Nu ska jag ner och kolla tvättid! Trevlig söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååhh har letat efter sådana formar :) är det typ sås formar som man ha till tallriken ? eller är det en större variant ? // Behnam

Johanna sa...

Man kan ha dem på tallriken men de är nog lite väl stora till det ändå tror jag.

Det är egentligen suffléformar som man kan göra portionssufflé i eller cremé brulé eller potatisgratäng i portionsform t.ex. Man kan ha dem i ugnen nämligen.

På tal om såsform så har jag funderat på att köpa dessa från IKEA: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000 att ha sås i. Det är egentligen ljushållare men skulle funka bra som det. Har sett det i andra bloggar :)