söndag, januari 23, 2011

Pulverstart i morgon

Helgen har varit riktigt bra. I fredags åkte jag tidigt, tidigt upp till Stockholm och Sollentuna där vi hade Kick off med jobbet. Bra föreläsare, Anders & Måns som konferencierer och Calle Kristiansson som underhållning efter kvällens 3-rätters middag. Vi hade rocktema och jag återkommer med bilder!

Sedan åkte vi hem på lördagen och tog det ganska lugnt med handboll och mys hemma. Idag har vi tagit en promenad, ätit middag på Halta Lottas krog och tittat handboll, Solsidan och Morden i Midsomer.

I morgon rivstartar jag veckan med att påbörja en pulverdiet som jag tänkt hålla på med i 5 veckor. Första veckan ska vara värst och jag bävar redan men är taggad och SKA klara det.

5 kommentarer:

Nicky sa...

Hej! Början är alltid svårast :) Lycka till med dieten! Kram/Nicky

Anonym sa...

Är det inte bättre att lägga om sin livsstil än att köra med pulverdiet?

Johanna sa...

Nicky: Ja tack, jag börjar väl snart komma över de värsta dagarna. Det har varit helt okej hittills faktiskt :)

Anonym: Inte för att gå ner 10 kg snabbt. Jag tränar regelbundet men vill gå ner så att jag sedan kan hålla min vikt. Just nu är jag ute efter ett snabbt resultat. Men givetvis är det upp till var och en, håller du inte med?

Anonym sa...

Givetvis upp till var och en, jag har bara svårt att tro att det är svårt att få en bestående viktnedgång med pulverdiet. Det finns väl trots allt en anledning till att du vill/behöver gå ner 10 kg och livsstilen finns trots allt kvar även efter en pulverdiet.

Johanna sa...

Jo, fast det finns trots allt väldigt många som lyckas också. De som inte gör det är dem som går tillbaka till sin vanliga livsstil efter dieten. Inget jag planerar att göra men visst kan det bli så, då har jag ju provat detta iallafall.