lördag, september 11, 2010

Happy child foundation

Idag när jag tittade på tv-programmet Här är ditt liv där skådespelaren Kjell Bergkvist fick se sitt liv spelas upp blev jag väldigt rörd vid två tillfällen. Det ena var när Kjells döttrar Natalie och Sandra sjöng en Peter LeMarc låt, man kunde verkligen se deras fina relation med sin pappa.

Det andra var när Kjells vän Sussie kom in i studion. Hon förlorade båda sina döttrar i Tsunamin 2004 och bestämde sig där efter att starta ett barnhem där. All information om hennes arbete hittar ni på http://www.happychild.se/. Det går bra att skänka valfritt belopp på
Bankgiro 5330-6585 Happy Child foundation alternativt via autogiro varje månad.
Ett arbete som är värt att uppmärksamma! Jag var själv i Thailand precis innan tsunamin kom och det är en händelse som har påverkat mig mycket.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jaså? Hon har nog aldrig vart snyggare än nu i mina ögon! :) Ser ut som en kvinna nu.

Madeleine sa...

JAg såg också programmet och snyftade här hemma. Det var så sorligt men det är härligt med människor som vågar visa känslor. Det är en styrka.

KRAM