lördag, februari 26, 2011

Dagens middag

Å vad god kvällens middag blev! Nu är det i och för sig min första middag på fem veckor också ska man komma ihåg. Jag skriver i alla fall ihop hur jag gjorde om ni vill testa.

Nu vet jag inte resultatet i Melodifestivalen än men vad GRYM låten Dance Alone med Love Generation var ikväll. Helt klart överlägsen enligt mig. Gillar Anders Fernette också. Tyckte låten var bra men hans sång håll inte mottet hela tiden idag. Tyckte han verkade nervös.
Linda Bengtzing var ett energiknippe som alltid. Typisk svensk schlager!

Här kommer receptet!

Fylld laxfilé med blomkålsmos
Till 2 personer

2 laxfiléer
1/2-1 paket philadelphia med basilikasmak
1 mindre blomkålshuvud
Olivolja
Salt
Peppar

Sätt ugnen på 225 grader.
Salta och peppra laxfileéerna på båda sidor.
Skär ett snitt i dem som du fyller med philadelphian.
Pensla en ugnsform med olivolja och lägg i laxen.
Ställ in i ugnen i 20-30 minuter. (Jag hade dem inne i 25 min och det blev perfekt).

Sätt på en kastrull fylld med vatten.
Skär blomkålen i mindre bitar.
Låt koka i vattnet tills blomkålen känns mjuk. (Ca 10 min kanske).
Häll av vattnet ordentligt och mosa kålen med en staxmixer.
Ha i en klick philadelphia i blomkålen och peppra och salta efter smak.

Servera med en fräsch sallad.
Smaklig måltid!

1 kommentar:

Carro sa...

Ser väldigt gott ut! :) Jag har tagit fram LCHF-boken till dig så den ligger och väntar. :) Blomkålsmos och puré tycker jag är så mumsigt! Blir gratäng av det denna vecka.
Kram