torsdag, juli 16, 2009

Hvar 2009


Amfora hotell


Bellini till mig, kaffe till Tim på Amforas mysiga terrass.


Jag påväg ut på middag, står framför Amforas entré från poolsidan.


Tim, middag på restaurang Groda, den heter faktiskt så.


Mysigt!

Å vilken underbar resa vi har haft. Kom hem i förrgår och började jobba direkt igår igen, segt men det funkar. Känner mig ändå ganska fylld med energi efter fyra härliga veckor, som visserligen gått lite väl fort.

Jag börjar med att visa lite bilder från våra första dagar. Den allra första natten sov vi i Split eftersom vi flög dit och kom fram på eftermiddagen. Det var superlätt att hitta ett rum, det stod folk med skyltar om lediga rum. Vi fick ett billigt med delat badrum, funkade för en natt iallafall. Sedan åt vi en middag och kollade lite på stan. Split är fint med strandpromenaden Riva och den gamla stadskärnan. Dock känner man att man kan staden hyffsat fort och jag kände ingen längtan att stanna där längre.

Dagen efter tog vi båten ut till Hvar, den tar drygt en timma och kostar drygt 40 kuna, inte 80 som jag skrev tidigare, det var för två pers. Vi tog in på hotellet Amfora där vi bodde i fyra nätter. Kanonställe med fina rum, fantastisk frukost som ingick och ett stort och fint poolområde där det kan vara svårt att få tag på solstolar. In till Hvar stad är det ca 10 minuters promenad vilket är perfekt på kvällen innan middagen. Bra läge nära stenstrand med solstolar alldeles nedanför hotellet. Solstolarna där kostar 30 kuna att hyra, parasoll 20 kuna. Det skulle även finnas trådlöst internet på hela hotellet, funkade mest i lobbyn, i rummen var det si och så.

Jag tror att vi kommer komma tillbaka till Amfora fler gånger och kan rekommendera stället.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Caesarsallad. Mindre dressing nästa gång för min del. Annars var det super gott och det är en maträtt jag kommer beställa igen.

Sandra sa...

Kollade igenom bilderna på facebook. Ser ut som att ni har haft en underbar resa, härligt. Idag går Christoffer på semester och han är VÄLDIGT glad! :)

Johanna sa...

Mmm, jag älskar ceasarsallad men äter ju inte bacon som det är på vissa,men annars är det supergott.

Jaa, resan var kanon! ska ni göra något speciellt nu på semestern? Önskar jag hade mina veckor kvar :)

Sandra sa...

Vi ska till Christoffers släkt i Mora nu på måndag och stannar tills på lördag. Sen blir det nog mycket att åka till landet i Ulricehamn. Vi tänkte dra upp ett gäng för lite fest/chill och antagligen kräftskiva så ni kan ju vänta er en inbjudan samt till vår inflyttningsfest i gbg som antagligen kommer äga rum i agusti.

Madeleine sa...

Vilka mysiga semesterbilder=) Verkar ha varit en toppenbra semester, härligt=)

Har du fortfarande semester nu eller?

Kraam

Hemma hos Katta sa...

Vad kul! Vi är nog kvar två veckor till så då ska jag spana efter dig också... Du kan ju hålla utkik efter en knubbsäl på bryggan ;)

Vilka fina bilder! Ser urmysigt ut på hotellet! Vill också utomlands snart igen... Slås alltid över hur lik din Tim är en kille på Tv4 Nyheterna. Kommer inte ihåg vad han heter men du kanske vet vem jag menar? Superlik!

Kraam kraam

According to Nicky sa...

Fina bilder!! Ni verkar ha haft en underbar tid där!


Vi passa också på att njuta och ladda batterierna inför en lång och mörk vinter.

Ha det bäst! Kram/Nicky