måndag, maj 25, 2009

Hemmagjord pesto

Så här fräsch ser min mat ofta ut nu för tiden. Mycket sallad blir det, men det går ju att variera i det oändliga! Jag och Tim gjorde egen pesto som blev god men vi får nog till den ännu bättre nästa gång. Vi använde oss av massa basilika, parmesan, rostade pinjenötter, vitlök och olivolja, lite salt och peppar. Lätt som en plätt. Mängderna får dock smakas av, har inget bra recept på det. Så nu försöker jag hålla liv i basilikan vi köpte på ICA här hemma. Det går sådär, jag har redan glömt att vattna så idag var de snustorra. Ja ja, jag ger mig inte så lätt. Annars blir det till att köpa frön på påse och se. Det är så kul att ha tycker jag!

Andra vanliga ingridienser i mina sallader är jordgubbar, fetaost, mozzarella, keso, tomat, vindruvor, röd pesto, keso, majs, räkor, tonfisk med mera. Inte allt i samma sallad dock :) GOTT!

Inga kommentarer: