måndag, september 24, 2007

Bokfemman vecka 39

Veckorna går fort och nu är det dags för bokfemman vecka 39. Veckans tema är ungdomsböcker för tjejer. Oerhört svårt tycker jag även om jag nyligen var ungdom själv, eller kanske fortfarande räknas till det :) Men jag läste nog inte så många böcker som var bara för ungdomar. Här kommer iallafall min lista.

  • Allt av Danielle Steel, lättsam skönlitteratur som jag älskade som tonåring.
  • Tvillingböckerna av Francine Pascal, plöjde jag igenom som yngre tonåring. Det gällde att ha så många som möjligt i serien.
  • Kitty-böckerna av Carolyn Keene. Älskade även denna deckarserie. Fick de första böckerna av mamma.
  • Glappet av Christina Herrström. Boken som låg till grund för tv-serien med samma namn.
  • Gossip Girl-böckerna. Har bara läst en men det är tydligen den nya inneserien för tjejer i tonåren. :)

4 kommentarer:

*Malin* sa...

De där Gossip girl har jag bara läst om hittills, men jag måste ta och läsa dem så smånigom.

Anonym sa...

Just det tvillingböckerna! Dom glömde jag totalt bort, min dotter kommer att döda mig om hon får veta det så jag hoppas du inte skvallrar!:)
Ville bara kolla din bokfemma.
Ha det bra!

Yogamamma sa...

oj, svår bokfemma denna vecka. Tål att tänkas på.
by the way, din länk till bokfemman går till en kennelsajt, det kanske inte riktigt var meningen :)

Johanna sa...

Haha, oj då, det var ju inte meningen med hundkenneln nej, fast visst var vovvarna söta? Det är fixat nu iallafall ;)