måndag, augusti 08, 2005

Garderobrensning

Börjar fundera på om det är dags för en rensning av garderoben, denna gången är det verkligen läge att slänga saker också! Jag tänker, alldeles för ofta, att saker kan komma till användning senare. Nej, jag borde ta tag i det och verkligen städa bort det jag vet att jag inte kommer att använda.

Ett annat problem är att man känner sig himla inspirerad i början, men när man har hållit på en sisådär 45 minuter börjar tålamodet tryta lite lätt och inspirationen sjunker allt efter som...
Någon som känner igen sig? Någon som har något tips för en lyckad garderobrensning?

5 kommentarer:

Mei sa...

Hej!
Låter som något jag också borde göra, det där med garderobrensning.
Men var försiktig!
90-talssaker, sådant som har varit supertrendigt men nu är hopplöst ute, allt sådant ska man spara, hur otroligt det än verkar att det skulle användas någonsin igen.

Tänk om mormor hade sparat sina 60-talsklänningar? Om farmor hade kvar sina ballongkjolar?

:)

saralito sa...

Jag suger på garderobsstädning, blir så himla nostalgisk och klarar inte av att slänga nånting. Alltså försvinner poängen med rensning helt och hållet.

Tänkte egentligen bara säga att det finns en bild på mitt tatueringsmotiv i en ganska ny post på bloggen nu. Du undrade om den för ganska länge sedan.

Sara

Johanna sa...

Mei: Jo, min mamma var extremt dålig på att spara saker, hon hade mycket snyggt har jag sett på bilder. Lite tråkigt!

Jag har bara tänkt slänga sånt som är slitet och för litet. Det är bara att inse att jag inte kommer kunna ha stl 36 något mer :D

Sara: Tackar, ska jag kolla in!

Jolla

Anonym sa...

Jag tycker också att det är svårt att garderobsrensa, men har kommit på att jag måste göra det i flera steg, och så gör jag också sorteringar: jag har tre högar - en för sådant jag inte kan tänka mig (ännu) att göra mig av med, en hög för sådant jag kanske kan tänka mig att göra mig av med, och en hög med sånt jag kan slänga/ge bort med en gång. Nästa omgång (en vecka eller en månad senare) går jag igenom "kanske-högen" och kan då oftast skiljas från ännu fler saker (ofta hela högen). I somras gjorde jag en sådan resning, och nu håller jag på med en omgång till. En sak till: för egen del slänger jag det mesta jag inte sparar eftersom jag upptäckt att jag annars aldrig gör mig av med sakerna (de blir bara liggandes i väntan på att ges bort eller köras till någon second hand butik)...

Johanna sa...

På onsdag ska jag försöka sätta igång, ledig då... Vi får se hur det går men det är nog en bra idé att lägga i olika högar så som du sa s.