lördag, juni 25, 2011

Midsommardagen


Idag har jag spenderat en dag i mitt eget sällskap. Efter ett dygn med fantastiska vänner tog vi bilen tillbaka till stan ganska tidigt idag. Robin och Carro är mitt uppe i en flytt och behövde greja hemma.

Eftersom det var så fint väder så åkte jag och köpte frukost direkt och åkte upp till Delsjön. Spenderade några timmar där i bikini med Where the action is-låtar i öronen, läsandes böcker och tidningar om vartannat. Tre timmr i solen blev nog ungefär och resultatet syns på min kropp i form av en svagt röd nyans, ooops. Framförallt mage och rygg som drabbats men man måste ju börja någonstans tänker jag. Före idag var jag bländande vit, just nu är det väl tomatrött men det lägger sig förhoppningsvis ;)

Sedan åkte jag hem och gjorde roligheter som att betala räkningar. Kände dock att jag ville utnyttja det fina vädret lite till, köpte med mig thaimat och satte mig på Redberget ett tag i solen och njöt. Lagom till kl 8 gick jag hem för då var det dags för Sex and the city-filmen på TV. Perfekt lördagsunderhållning!

Hoppas ni haft en mysig dag!

2 kommentarer:

Carro sa...

Låter som en väldigt härlig dag! :) Jag vill också ligga i solen, lyssna på musik och läsa tidningar och böcker. Det ska jag göra när solen kommer och flytten är klar. Drar ut till Saltholmen eller Hovås med bilen :) perfekt! ps. lånade några midsommarbilder av dig :)

Josefin sa...

Vilken härlig dag! Kan tänka mig att det var skönt att få tillbringa lite tid i sin ensamhet också, det är desto mindre av den varan med barn :)

Hoppas att du hade en bra midsommar också!

Vi har nog aldrig tagit det så lugnt som i år, alkoholmängden var dessutom obefintlig :)
Gott det med!

Nu har budgivningen kommit i gång på huset igen, äntligen! Man väntar o väntar o väntar (mera bud!).

O snart är det dags för dig att flytta, härligt! Är det något att göra med lghten såsom renovering?

Kram Josefin