måndag, oktober 20, 2008

Rensa i röran

Vi är tydligen många som tänker på förvaringslösningar och försöker rensa ut i garderoben just nu. Se Carros fina garderober här! Väldigt inspirerande att se :)

I helgen var det min tur att rensa bland mina kläder och det blev två stooooora kassar som ska slängas/ges bort/säljas. Kanske härmar jag Carro och lägger ut några plagg här eller länkar härifrån till blocket eller liknande.

Jag kan ju inte påstå att jag är speciellt nöjd med hur det ser ut i mina garderober, då kan ni tänka er hur det såg ut INNAN, katastrof!!!
Jag skulle behöva fler hyllplan eller trådbackar men problemet är att vi inte har lyckats hitta samma mått som våra garderober än. Jag tror dock att jag fick tag på rätt variant på Rustas hemsida så vi får åka dit någon dag och kolla.

Nu är det mesta i ordning och översiktligt iallafall, det jag inte är nöjd med framförallt är mina underkläder som fortfarande ligger i en Åhléns-påse men det ska det bli ordning med när Tim får tummen ur och gör i ordning vår kista som vi har nedanför sängen. Då ska jag ha dem där är det tänkt.




Mina t-shirts och toppar sorterade i färgordning :) Undra hur länge det kommer hålla i sig, men men :)



Så här tråkig ser garderoben ut just nu. Men det är iallafall ordning och reda.




Å så här ser det ut i klädkammaren. Tims och mina saker blandade huller om buller. (Mest mina i och för sig). Vet inte hur det ska kunna bli mer ordning där men jag ska iallafall lägga in en fluffig, vit heltäckningsmatta på golvet istället för den fula plastmattan som ligger där nu. Har inte hittat någon än så hojta om ni vet vad man kan köpa på "lösmeter", alltså skära till själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt du att ha blivit klar.. jag är med klar! Nästan iaf, har städat större delen av lägenheten idag, men det som är kvar får jag ta på onsdag då jag är ledig. Blev jättebra, men skaffa snart ett par lådor annars finns det risk för stök igen. Fast i mitt fall vet jag inte om det spelar någon roll :) kram