söndag, maj 30, 2010

SATC2 i fredags


Bild från Carros blogg. Hon har också skrivit om kvällen här.

I fredags var vi ett gäng på åtta tjejer som gick på Sex and the city 2 på Bergakungen. Jag gillade filmen trots att den inte hade jättebra handling osv. Det är ju kläderna, Carrie, Samantha, Miranda, Charlotte och själva feelgood-känslan man vill åt.

Efteråt drack vi drinkar och åt god tapas på El corazon. De friterade jalapenos-, lök- och bläckfiskringarna var fantastiska tillsammans med aioli! Ger dock restaurangen halvdant betyg i övrigt. Servicen med mera lämnade en hel del i övrigt att önska. Men vi fick iallafall några extra tapasrätter som plåster på såren. Sjukt god cosmopolitan har de i bardelen också.

Där efter fortsatte jag, Carro och Marie till Deep där de hade SATC-kväll. Dansade en stund där innan vi begav oss hemåt vid 1-tiden. Som tur var gick vi inte till Nivå vilket var tänkt från början. Där mördades en man senare samma natt, läskigt!

1 kommentar:

Josefin sa...

Vilken fin bild på dig! Måste också gå o se SATC 2 men det får bli till helgen i stället. Var den inte alls lika bra som ettan? Den har visserligen fått dålig kritik men det är ju en film vi MÅSTE se :)

Angående mitt kodade inlägg... Jag har ju nämnt lite om mina framtidsplaner tidigare och jag har lyckats få napp på inom ett "sån´t" yrke (antar att du förstår vad jag menar!) Det blir bokföringsbiten till o börja med (det som jag egentligen kan bäst o har jobbat med i 10 (!) år). Men sedan kommer tjänsten att utökas till "dom riktiga arbetsutgifterna" och vissa bitar av mina planerade studier kommer då att ske på distans. Oavsett så blev jag upp över öronen glad för att jag vågade chansa!
Hur går det för dig på jobbet? Börjar det bli lite rull på det hela?

Härligt det såg ut med eran Thailandsresa också...*avis*. Men nu hoppas jag att solen är på väg hit till oss :)

Sköt om dig!
Kram Josefin