måndag, juli 31, 2006

100 saker

Denna veckan jobbar jag 50 timmar i mataffären... 6 dagar...nog kul! Men för att fördriva lite tid så här på kvällskvisten tänkte jag göra som Camilla Läckberg och en hel del andra bloggare. Skriva 100 saker om mig själv.

  1. Jag älskar Camilla Läckbergs böcker
  2. Jag vill bli som henne "när jag blir stor"
  3. En annan dröm är att bli bröllopskoordinator
  4. Om tre veckor påbörjar jag min utbildning till fastighetsmäklare
  5. Jag har jobbat 1,5 år i kassan i en mataffär
  6. Jag har spelat fiol i 5 år men kan absolut ingenting längre, synd
  7. Jag har lett en barnkör i 3-4 år
  8. Jag är uppvuxen i Missionkyrkan
  9. Jag har varit scout i en massa år
  10. Jag gick samhäll-journalistik på gymnasiet
  11. Jag gick på en Backstreetboyskonsert när jag gick i fyran
  12. Jag älskar Dolce Vita med Emma Andersson på 5:an
  13. Jag älskar CSI, också på femman
  14. Jag älskar att läsa och kan sluka rätt många böcker i veckan om jag har tid (Bland annat sex böcker på två veckor när jag var i Grekland senast)
  15. Jag älskar tidningen ELLE
  16. Jag har en lillebror som precis har tagit körkort
  17. Jag har föräldrar som varit tillsammans sedan mamma varit 16 och pappa 22
  18. Jag bor i en villa som byggdes 1912
  19. Jag drömmer om en egen lägenhet
  20. Jag ska pendla till Trollhättan/Borås i minst två år framöver
  21. Jag har ett vinterhus i Trysil, Norge
  22. Jag har åkt skidor sedan jag var 3,5 år
  23. Mamma och pappa fick muta mig med choklad när jag inte ville åka upp i liften själv
  24. Jag och Tim körde på ett grund när jag var ute med hans föräldrars båt förra veckan (det var han som körde, men ändå)
  25. Jag äter inte kött, bara fisk och kyckling
  26. Jag har inte ätit en enda köttbit på typ sex år
  27. Jag gillar tacos, utan köttfärsås
  28. Jag är svag för pizza och snabbmat
  29. Jag har bestämt vad mina barn ska heta och hur många jag ska ha
  30. Jag gillar Liza Marklunds böcker
  31. Jag läste ut Olycksfågeln av Camilla Läckberg på mindre än ett dygn
  32. Jag har spelat blockflöjt i två år
  33. Jag älskar Latte men är inte så förtjust i vanligt kaffe
  34. Jag hejar på IFK Göteborg i allsvenskan
  35. Jag hejar på Förlunda Indians i ishockey
  36. Jag hejar på Qviding i Superettan
  37. Min pojkväns bror spelar i Qviding
  38. Min pojkvän har spelat i Qviding
  39. Min pojkvän spelar numera i Div. 7
  40. Jag hejar på BK Wobbler i Div.7
  41. Jag är BK Wobblers största fan
  42. Jag har gjort blomsterjulgrupper på Svenska mässan i Göteborg inför jul
  43. Jag har städat på ett dagis två gånger/vecka
  44. Jag har rensat rabatter tre sommrar plus en höst
  45. Jag har jobbat på kontor
  46. Jag har varit i Thailand och Malaysia i två månader
  47. Jag tycker Thailand är det vackraste landet på jorden
  48. Jag älskar tsatsiki och grekisk sallad
  49. Jag brukar läsa nyheter i Göteborgsposten
  50. Jag brukar läsa nyheter på internet på www.aftonbladet.se
  51. Jag googlar ofta
  52. Jag läser bloggar när jag har tid
  53. Vi har en subaru outback
  54. Vi har en Peugot-cabriolet
  55. Min första CD-skiva var en barnskiva som hette Lilla ungen min
  56. Min andra CD-skiva var Carola Hits
  57. Jag har sett Carola flera gånger live
  58. Jag fick Carolas autograf efter att hon varit i Smyrnakyrkan, Göteborg
  59. Jag dricker oftast Redbull Vodka när jag ska ut
  60. Favoritdrinken är Whiterussian
  61. Jag borde prova på fler drinkar
  62. Jag gillar vin, både rött och vitt
  63. Jag tycker öl är helt okej
  64. Min favoritdryck är minimjölk
  65. Jag tyckte inte vatten var gott när jag var liten
  66. Jag har blivit påkörd av en bil för att jag gick mot röd gubbe
  67. Jag har kört omkull med moppe, vi var tre stycken på
  68. Jag har blivit påkörd av en cykel på Ströget, Köpenhamn
  69. Jag har blivit plåtad av en fotograf utanför McDonalds i Köpenhamn
  70. Jag har varit Lerums Lucia
  71. Jag tycker om att stå i centrum
  72. Jag gillar att vara med på kort
  73. Jag gillar att fotografera
  74. Jag har försökt ta dykarcert men misslyckats
  75. Jag älskar att hyra film
  76. Jag hyr film flera gånger i veckan
  77. Mitt drömresemål just nu är USA
  78. Största fördelen med mitt jobb är att jag kan läsa alla skvallertidningarna, GRATIS!
  79. Jag tycker oftast om att shoppa men kan ha svårt att komma igång
  80. Jag älskar Filip och Fredriks program
  81. En av mina favoritfilmer är Braveheart
  82. Harald Treutiger har frågat mig om vägen en gång
  83. Jag skulle egentligen hetat Julia men det fick bli Johanna eftersom jag hade mörkt hår när jag kom ut, mamma tyckte det passade bättre
  84. Jag heter Christina i andranamn
  85. Jag slog ut en del av min framtand när jag var liten
  86. Jag ser fram emot att rösta i september
  87. Jag älskar att diskutera
  88. Mitt favoritträd är japanskt körsbärsträd
  89. Jag älskar biggaråer
  90. Jag älskar melon
  91. Min favoritglass är häägendazs Strawberry Cheescake
  92. Min favoritfärg skiftar men jag har mycket gröna kläder. Ständiga favoriter är vitt, svart, blått
  93. Jag tycker Ebba von Sydow verkar vara en grym tjej
  94. Jag hade gärna haft Ebba von Sydows jobb
  95. Jag vill ha "Ebbas stil"
  96. Jag har både mörka och ljusa slingor i håret
  97. Jag skulle aldrig handla på Ullared
  98. Jag är ganska äckelmagad
  99. Jag har väldigt gröna ögon, fast ibland är dom blåa :)
  100. Jag tyckte det var ganska svårt att komma på så många saker om mig själv

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl plocka bort dom j*vla greklandsbilderna från Baraben...


LOL

Frankie sa...

Jag kan presentera dig för Ebba om du vill. Seriöst alså, vi festar i samma stockholmskrets. Men för att spräcka din kärleksmyt, det flödar "snö" i den omgivningen...

Anonym sa...

Ju fler såna där hundralistor man läser, desto mer sugen blir man på att skriva en själv.. :)
Listor listor listor ...

Anonym sa...

Det var en intressant lista.
Det enda jag inte förstår mig på är... Liza Marklunds böcker, öööh! Frasradikal feminism i sitt esse. Riktigt tråkig, dessutom. Kärringen har uppenbarligen sin starka 15-årsfeminism kvar vid 40+ ålder. Nä, skärpning!

Johanna sa...

Jag får väl tycka om vilka böcker jag vill å jag tycker att Liza Marklunds böcker är välformulerade och bra skrivna. Själva listan handlade ju om MIG så... självklart får alla andra ha vilka åsikter de vill.

Anonym sa...

Bilderna är grymma!
Men du borde läsa denna innan du blir mäklare, Stockholmsmäklarnas bibel tydligen ha ha.
http://fastighetsmaklaren.blogspot.com/