måndag, november 06, 2006

Pockettips

Om lite drygt en vecka åker jag till Thailand. Ska bli så grymt härligt, i två veckor ska vi vara borta och vi börjar i Krabi och avslutar på Koh Lanta. Har varit på båda ställena men den här gången ska min pojkväns familj med så det ska bli extra roligt att resa tillsammans med dem. Har börjat ladda upp med pocketböcker och hittills har det blivit:

  • Caipirinha med Döden, Maria Ernestam
  • Solens diamanter, Nora Roberts
  • Pärlor från månen, Nora Roberts
  • Havets safirer, Nora Roberts
  • Storlek 37, Denise Rudberg
  • O.S.A, Denise Rudberg
  • Jenny, Denise Rudberg

Någon som har fler förslag på härliga böcker? Jag läser gärna chic-lit och deckare men är öppen för alla förslag.

9 kommentarer:

Sofie sa...

Hej! Denise Rudbergs böcker är allt goa. Har "Vänninan" också om du vill låna nångång. Har även andra liknande böcker, fast du har väl redan läst alla ;) Ha det så bra, vi ses nog ganska snart igen :) Kram kram

Johanna sa...

Har du skaffat dig en blogg sofie? ja kom inte in på den nu men.. de e kul hur som helst :) Jo, ja har redan läst väninnan... Det var därför jag köpte fler av hennes böcker för jag tyckte den va bra. Eller, den är inte så bra skriven. Språket kan bli mycket bättre men jag gillar handligen och personerna.. Ja, vi ses snart. kram

Sofie sa...

Haha man var tvungen att göra det för att kommentera andras tydligen så ja :P Vi får väl se vad jag gör av den, om det blir något skrivet eller inte. Hennes böcker är jättebra och mysiga, fast jag håller med om att hon inte skriver så jättebra. Handlingarna har alltid varit jättebra, Jenny S är favoriten tror jag. Har du läst Kajsa Ingemarssons böcker? kram på dig!

Johanna sa...

Hihi, coolt att du blev medlem bara för det ;) Jag har bara läst väninnan än så länge och precis börjat på Storlek 37 (läser dom i ordning) ska ta med OSA och Jenny S till Thailand men hennes senaste, Matilde har jag inte. Får vänta tills den kommer på pocket.

Jo, Kajsa Ingemarssons har jag läst allihopa :) Hon är en stor favorit. Gillar "Små citroner gula" bäst. Har du läst alla hennes? kram

Sofie sa...

Haha jag var ju tvungen ;)Det går fort att läsa hennes böcker. Fick faktiskt alla hennes böcker skickade till mig av henne, förutom Vänninan tror jag. Väntar också på Mathilde i pocketform.

Jag har faktistk bara läst "Små citroner gula" och "På det fjärde ska det ske". "Små citroner gula" är också en favorit. Det är verkligen en jättehärlig bok, bra story, karaktärer och miljö.

Har du någon annan bra författare att tipsa om?
Kram

Johanna sa...

Vadå, fick du böckerna skickade till dig från Denise Rudberg personligen? Varför?

Hm, Camilla Läckberg har du väl läst? Har för mig att lånade någon bok av mig... Hon har förresten en blogg som du kan gå in å kolla på om du vill: lackberg.blogspot.com

Liza Marklund e också en favorit i deckargenren.. Du får gärna låna några Kajsa Ingemarsson böcker nästa gången du är här. Har bland annat den nya, Den ryske vännen, i mitt rum :)

Anonym sa...

Jag läste bl.a Mossvikenfruar sist när jag var på semester (bara då jag har ro att läsa).. och tycker den var varm, skön och kul!

Sofie sa...

Japp det fick jag :) Vet inte, tror jag skickade ett mail till henne och det tyckte hon va snällt så hon skickade böckerna till mig :)

Japp, har läst lite av Camilla Läckberg. Oja, Liza Marklund gillar jag också! åh, det hade vart jättesnällt. Gillar verkligen Kajsas böcker!

Nu blir det till att kolla in Camillas blogg :)

Johanna sa...

Hehe gött.

Har inte läst mossvikenfrukarna förresten, men det får jag prova!